Bartłomiej Szymaniak
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także słuchacz studiów podyplomowych Controlling
w zarządzaniu Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonat biznesu z analitycznym zacięciem, który od lat działa na polskim rynku. Realizował się w różnych obszarach: farmaceutycznym, marketingowym, a także w controlligu i finansach, co pozwoliło mu na pozyskanie wszechstronnych umiejętności. Od kilku lat zaangażowany jest w tematykę Business Intelligence, która stała się jego prawdziwą pasją.
Ma doświadczenie z zakresu:
- analizy potrzeb klientów w zakresie raportowania,
- zarządzania projektami i efektywnością działań,
- forecastów i procesów budżetowych, projektowania i implementacji rozwiązań BI,
- projektowania i tworzenia rozwiązań BI/CPM: modele OLAP (MS SQL) i Data Discovery (mashups)
- opracowania i wdrożenia strategii marketingowej sieci i systemu jej komunikacji
- wsparcia sprzedaży: promocji sprzedaży, programów motywacyjnych dla PH, telemarketingu, akcji informacyjno-edukacyjnych, projektów organizacyjnych.
Jako, że ceni sobie profesjonalizm, stawia na ciągłe poszerzanie swoich kompetencji, czego dowodem są uzyskane przez niego certyfikaty: Agile Project Management, APMG 2018, PRINCE 2 Foundation and Practitioner, PEOPLECERT, 2017-2022. Wziął udział w szeregu kursów:
- Modern Value Management and Reporting ICV 2017,
- Profesjonalna wizuzalizacja danych ICV,
- Betond Budgeting ICV,
- Budowanie efektywnych zespołów controllingowych ICV,
- Efektywność kosztowa – czy tylko dla Controllerów? ICV,
- Implementing ETL with SQL Server Integration Services,
- Querying with Transact-SQL,
- „E-biznes” Akademia PARP.,
- „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” Akademia PARP.
Publikacje, których Bartłomiej Szymaniak jest autorem:
- Kształt ma znaczenie czyli o wyborze skutecznych form wykresów, Controlling i Zarządzanie, styczeń 2018.
- Automatyzacja kalkulacji wielowymiarowego i wielopoziomowego rachunku wyników w branży handlowo dystrybucyjnej , Controlling i Zarządzanie, maj 2017.
Zainteresowania: znajdowanie najlepszych metod i narzędzi (intelektualnych i technicznych) do podejmowania decyzji; business intelligence; business controlling; data science; zarządzanie projektami; zarządzanie efektywnością działań.